whiteraven_ident_zwart

BEHIND THE SCENES

meet the makers

2019 – Blog posts

EPISODE 3 – PAUL CROW – SS19 | Fashion

Wij hebben onze eerste volledige fashion campagne gemaakt! In januari werden wij benaderd door het kledingmerk Paul Crow met de vraag of wij een volledige fashion spring/summer campagne konden verwezenlijken.

Dit houdt in dat wij alle video en foto content verzorgen voor de lancering van deze campagne. Na een aantal kleine projecten gedaan te hebben wilde wij dit uiteraard graag aanpakken.

We begonnen met het thema van de collectie. Dit is essentieel voor de content die wij zouden gaan maken. Na een aantal productie meetings in ons kantoor hadden wij samen met het kledingmerk het concept en een content-list opgesteld.

We hebben met een 4 dagen shoot in totaal 30 video’s en 150+ foto’s opgeleverd voor inzet op de website, social media en internet marketing via pre-rolls.

Om deze campagne te laten slagen hebben we gewerkt met hoofd content: Lookbook foto, main video, lookbook video en studio foto/video content. Vervolgens zijn we verder gegaan met de sub content: Pre-rolls, info video’s, re-edits voor IGTV & insta stories en alle foto content voor gebruik op instagram (1×1).

Onze focus lag op de main video en de lookbook foto’s. Paul Crow wilde een vintage feel om het 80’s/90’s design extra te benadrukken. De main video hebben we geschoten met de Red in een RAW-format zodat we de typische vintage video feel konden creëren in post-productie. Met een soundtrack en typisch Engelse voice-over van onze composer Sjoerd Limberger was de video compleet.

Voor de foto’s is fotograaf Peter Baerveldt voor de Canon Eos-1 135mm filmcamera gegaan om een analoog lookbook te schieten. Deze Eos-1 is een voorganger van de digitale back-up waar die dag mee geschoten is: De Canon 1dxmII. Het was goed dat we alles ook digitaal hebben geschoten, want de ontwikkelaar raakte tijdens transport onze fotorolletjes kwijt en daarmee het gehele analoge lookbook. Ontzettend zonde van alle tijd en moeite die hierin gestopt was. We besloten meteen om te schakelen en ons digitale lookbook een genuine analoge feel te geven.

Naast de analoge foto’s hebben we ook Polaroids geschoten voor een losse release op de website. Het lookbook hebben we in 1×1 Polariod frames geprint en opgeleverd om naast het digitale lookbook  ook een tastbare versie op te leveren.

Interesse in een fashion campagne shoot of losse content? Laat het weten via info@whiteravenproductions.nl en wij stellen graag een passende offerte voor u op.

Behind the scene’s impressie ‘Paul Crow – ss19’:

 

EPISODE 2 – BUTTERFLY | Fashion

Samen met een geweldig team heeft White Raven Productions een high end fashion video gemaakt om een mogelijke publicatie te ondersteunen. Het verhaal draait om de abstracte interpretatie van de levensloop van een vlinder. Over hoe kleur en schoonheid kunnen leiden naar een geweldig leven.

Om deze video te verwezenlijken hebben wij gekozen om te draaien op de RED Raven 4.5K camera in een handheld setup. De lenzen die we gebruikten waren de Zeiss distagon en planar lenzen voor een mooi authentieke look.

Omdat we de video een vintage feel wilden geven hebben we in post productie de kleur nabewerkt in Davinci Resolve. Onze output was van een Kodak 2383 film LUT en vandaar hebben we gewerkt aan het perfectioneren van de look. De RAW files en geweldige color science van de RED maakt dit soort zware nabewerking goed mogelijk en met de juiste kennis is het maken van deze look dan ook goed gelukt.

Muziekwijs wilden we de feel van de video versterken door alleen te werken met echte instrumenten die we live hebben opgenomen onder de supervisie van onze componist Sjoerd Limberger.

Naast de ‘main video’ hebben we ook deze Behind the scene’s video gemaakt, alles geoptimaliseerd voor Instagram formats en een aantal info posts gemaakt rondom dit project.

Behoefte aan meer info? Neem gerust contact op met ons via info@whiteravenproductions.nl

Behind the scene’s impressie ‘Butterfly:

EPISODE 1 – FISHER & WOORDES – FW18/19 | Fashion

S

Om een mooie promotiecampagne op te zetten voor een aantal Fisher & Woordes items heeft White Raven Productions samen gewerkt met brand ambassador Luuk van Zuilen.

Het bijzondere aan dit project is dat alle foto- en videocontent geschoten moest worden in 2,5 uur wat een strakke deadline was gezien de hoeveelheid content die we moesten opleveren. Met een strakke planning realiseerden we dit doel zonder enige vertraging. In deze 2,5 uur hebben we de volgende content geschoten:

-Main video (Facebook, IGTV)
-Foto reportage (Digitaal)
-Behind the scene’s video
-Infovideo (facebook, instagram & insta story)
-Foto serie Analoog

Dit is een mooi voorbeeld van hoe effectief een shoot kan verlopen met een strakke pre productie.

In post productie was de deadline ook krap en om die reden hebben wij Fisher&Woordes voorzien van een ‘same day edit’ van de main video en een eerste selectie van de foto’s. Na vlotte feedback is de complete campagne definitief opgeleverd in 3 dagen. Heeft u ook een strakke deadline? Neem gerust contact op met ons om te zien wat wij voor u kunnen betekenen.

Behind the scene’s impressie ‘Fisher & Woordes -FW18/19